Hjælp til tandpine

Tandpine kan være forårsaget af mange forskellige ting. Nogle af de hyppigste årsager til smerten er: tandkødsbetændelse, plak, huller i tænderne, tandskader, revnede tænder, dårlige fyldninger og kroner, tab af en tand og kæbespændinger.

Hvis du ønsker hjælp til at komme din tandpine til livs, så kan du med fordel kontakte vores tandlægeklinik. Derved kan vi hurtigt afsætte en tid, hvor vi har mulighed for på baggrund af en grundig undersøgelse at fastlægge selve årsagen til smerten og foretage den rette behandling

Indtil da har vi dog nogle god råd mod tandpine, som du kan benytte dig af indtil selve behandlingen.

• Rens din mund med varmt vand
  • Fjern forsigtigt madrester mellem tænderne med tandtråd.
  • Brug is til at mindske eventuelle hævelser
  • Hvis dine visdomstænder forårsager en kraftig tandpine, kan dette afdæmpes med mundskyllemidler indeholdende klorhexidin – dette kan købes som håndkøb på apoteket.
  • Reducer tandpinen med smertestillende piller

Tips til at undgå tandpine

For at bevare et sundt tandsæt og derved undgå tandpine, er det vigtigt, at dine tænder bliver vedligeholdt korrekt. Dette kræver grundig tandbørstning og brug af tandtråd dagligt. Derudover er det vigtigt jævnligt at gå til tandlæge, så dine tænder og dit tandkød kan blive undersøgt grundigt. På den måde bliver potentielle problemer taget i opløbet inden, at de udvikler sig.

Ydermere er det en god ide spise sundt, da bakterier har brug for raffineret sukker og stivelse for at gennembore emaljen på tænderne.

KONTAKT OS

Er du på udkig efter en tandlæge i Frederiksværk eller Jyllinge, står vi klar til at hjælpe dig. Vi kan give dig de rigtige virkemidler til at opretholde den gode mundhygiejne, så du undgår tandpine. Vi varetager en lang række behandlinger, og kan være behjælpelige med god og professionel rådgivning.

Kontakt os i dag og lad os hjælpe dig med at bevare et sundt, smertefrit og flot smil.