Hvad skyldes dårlig ånde, og hvad gør man ved det?

Langt de fleste af os har prøvet at have dårlig ånde på et tidspunkt i vores liv. Som regel skyldes det ophobning af bakterier i munden, som sætter sig omkring tandkødsranden eller på bagsiden af tungen. Andre udbredte årsager til dårlig ånde kan være kostvaner, dehydrering, stress samt huller i tænderne. I få tilfælde kan dårlig ånde være forårsaget af en mere alvorlig sygdom – derfor er det vigtigt, at du bestiller tid hos en tandlæge, hvis du oplever, at din dårlige ånde bliver en kronisk tilstand.

Den gode mundhygiejne

Hos SmilKlinikken kan vi hjælpe dig med at opretholde den gode mundhygiejne. På baggrund af et grundigt tandeftersyn kan vi spore den reelle årsag til din dårlige ånde og dernæst behandle problemet. Her kigger vi blandt andet efter symptomer på tandkødsbetændelse og paradentose, som ofte medfører dårlig ånde. Hvis dette er årsagen til problemet, vil vi anbefale, at du jævnligt kommer ind på klinikken og får foretaget en grundig tandrensning for at forebygge problemet.

Hvis du har tandproteser, kan dette også være årsagen til problemet. Den dårlige ånde opstår som følge af, at protesen ikke bliver gjort ordentligt rent. Hvis dette er tilfældet kan vi vejlede dig i den rette renseteknik, så du kan lære at bibeholde en ren protese.

Generelt har vi gode erfaringer med at instruere vores patienter i brugen af den rigtige tandbørste og teknik. Ydermere anbefaler vi altid vores klienter at anvende tandtråd for således at komme samtlige bakteriebelægninger til livs.

KONTAKT OS

Er du på udkig efter en tandlæge i Frederiksværk eller Jyllinge, står vi klar til at hjælpe dig. Vi kan give dig de rigtige virkemidler til at opretholde den gode mundhygiejne, så du fremadrettet kan nyde godt af en frisk ånde. Vi varetager desuden en lang række andre behandlinger, så uanset, hvilket problem du døjer med, kan vi med garanti være behjælpelige. Kontakt os i dag og lad os hjælpe dig med at få et sundt og flot smil.